Thursday, July 11, 2013

Going for a Run



Hey folks,

I'm not really the athletic type of girl. I actually played football (or soccer for the Americans) for a while but I was never really... skillful. Let's just say my brothers called me "The Destroyer" and my coach nicknamed me "Animal". It was fun but I had to quit because I couldn't make practise twice a week and a weekly match work with school, work, volunteering and meeting friends. Since I'm a poor, poor student (and by the way, where is that last third of my Erasmus money? Still waiting, University of Marburg!) I never really had the heart to invest into a nice gym membership so I just went running. Towards the end of my stay in England, I actually managed to go almost every day, which was so nice! I've been slacking off a bit since my internship started two weeks ago but I'm hoping to get back on track next week.
What I've really been missing is the trail behind the university campus where I used to run. It was a bike trail between Canterbury and Whitstable and so, so nice! The last time I went for a run there, I took my camera along and snapped some pictures along the way.
Since I got finally something to do during the day editing videos, running from meeting to meeting and helping to put the newspaper and its homepage together, my "Post-Erasmus Depression Syndrome" (I wanted to link the video but they took it down, such a shame!) got a bit better. But I still miss England (& the people!) a lot. There's no denying it. So I'm indulging in a few landscape pictures now and hopefully dream of it, haha.

Have a great weekend, mine will be filled with friends, my town's summer festival (yawn!) & shopping with my future sister-in-law!

Lots of love from Bad Oeynhausen (I wanna write something more exciting here, like... Rio or Stockholm!),
Franzi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hallo liebe Leute,

ich bin wirklich nicht der sportliche Typ Frau. Dabei habe ich sogar für eine Zeit Fußball gespielt, aber ich war nie sehr… begabt. Sagen wir’s einfach so: Meine Brüder haben mich „den Zerstörer“ und mein Trainer gelegentlich „das Tier“ genannt. Es hat schon Spaß gemacht, aber ich musste dann leider aufhören, weil zwei Mal die Woche Training + ein Spiel am Sonntag sich einfach nicht mit Schule, Arbeit, Freunden und dem Ehrenamt vereinbaren ließen. Da ich ja eine arme Studentin bin (wo bleibt übrigens meine 3. Erasmus Rate, liebe Philipps-Universität?), habe ich es irgendwie nie rechtfertigen können, in ein nettes Fitnessstudio zu investieren, also bin ich einfach draußen laufen gegangen. Am Ende meiner 10 Englandmonate bin ich sogar fast täglich losgetrottet, was auch wirklich schön war. Seitdem vor zwei Wochen mein Praktikum begonnen habe, habe ich den Sport etwas vernachlässigt, aber ich hoffe, dass ich es ab nächster Woche wieder auf die Reihe kriege.
Was mir wirklich fehlt, ist der Weg, wo ich immer in England laufen war. Es gab einen supersüßen Rad- und Wanderweg zwischen Canterbury und Whitstable, direkt hinter meinem Haus auf dem Campus, so nah und so malerisch! Beim letzten Mal habe ich meine Kamera mitgenommen und zwischendurch ein paar Fotos geschossen.
Seitdem ich jetzt tagsüber endlich genug zu tun habe (Videos drehen und schneiden, von Termin zu Termin laufen und mit der Print und Onlineausgabe der Zeitung helfen), hat sich meine „Post-Erasmus Depression“ schon gebessert (ich wollte gerade das Video verlinken, aber das scheint weg zu sein, sehr schade!). Aber trotzdem vermisse ich England (& die Leute) schon noch sehr. Das kann ich nicht verleugnen. Deshalb gibt es jetzt ein paar Landschaftsaufnahmen und gleich für mich hoffentlich süße Träume, haha.

Ich wünsche euch ein schönes Wochenende, meins wird aus Freunden, der Innenstadtfete (gähn!) & Shopping mit der zukünftigen Schwägerin gefüllt sein!

Allerliebste Grüße aus Bad Oeynhausen (ich würde hier gerne was cooleres wie… Rio oder Stockholm schreiben!),
Franzi


Rockin' the old Prairie High soccer tee.

 
For the last two weeks, I woke up almost every morning at 8 a.m. when the construction work began... fun!











 
There's not gonna be a picture of my face while I workout so this must be enough.




So pretty!


2 comments:

  1. What an amazing and beautiful place to live! I think I'd run too if I lived there!!
    Right now I'm trying to decide on either the University of Kent or the University of Essex in ColChester. Both have wonderful cities and universities!
    I hope you have a great weekend!
    Tammy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Tammy - I can only recommend you the University of Kent, I loved it there. Definitely the best 10 months of my life (so far...). If you're interested in Kent and Canterbury, feel free to email me: f.kuelbel@gmail.com. Maybe I can help :)

      Delete